En blog om business og pengesager

Traditionel markedsføring er (stadig) effektivt

0

Online markedsføring er med internettets frembrud eksploderet, men det betyder ikke, at vi skal glemme den traditionelle markedsføring i aviser, på tv og i bybilledet – tværtimod. Den traditionelle markedsføring har på nogle punkter fordele i forhold til den online markedsføring og kan derfor være utrolig effektiv.

Danskerne er trætte af online-reklamer

En rapport udarbejdet af Roskilde Universitet viser, at danskerne er trætte af reklamer online. Faktisk så trætte af dem, at en fjerdedel af danskerne blokerer for online-reklamer, når de læser nyheder på nettet. Og hvis reklamerne blokeres, har de ikke den ønskede effekt, da brugerne derved ikke ser produkterne eller virksomheden, der markedsføres for. Derfor er online markedsføring ikke altid så effektivt, som nogle tror. Det kan altså sagtens betale sig at anvende traditionel markedsføring i form af reklame i bybilledet, på tv eller i avisen.

Fordele ved traditionel markedsføring

En stor fordel ved traditionel markedsføring er, at du ikke som ved online-markedsføring er afhængig af, at dine potentielle kunder har internet – eller at de rent faktisk anvender det. Ved traditionel markedsføring har du mulighed for mange forskellige tiltag. Du kan uddele flyers, sætte skilte op, sende brochurer ved hjælp af posten eller reklamere i avisen eller på tv. De mange forskellige muligheder giver dig adgang til alle målgrupper.

Og du har mulighed for at markedsføre mange forskellige steder. Du kan tage på messer, markeder eller stå på gaden. Det giver en helt anden troværdighed end den online markedsføring, da dine potentielle kunder får sat ansigt på, hvem der står bag markedsføringen.

Endnu en fordel ved den traditionelle markedsføring, eksempelvis i form af plakater eller gavlreklamer i bybilledet, er, at reklamerne bliver hængende i lang tid. Derved har de forbipasserende mulighed for at se reklamerne gang på gang fremfor blot hurtigt at støde på dem på internettet. Og jo flere gange de ser dem, jo bedre markedsføring giver det sandsynligvis. Gavlreklamer er ofte store og bliver derfor lagt mærke til i bybilledet. Er du interesseret i at få en gavlreklame, kan du med fordel klikke her. Linket sender dig videre til en hjemmeside, hvor du har mulighed for at høre mere om gavlreklamer. Reklamerne er unikke, hvilket gør dem iøjnefaldende og lette at huske. De vil dermed også være med til at definere byen.

Kombiner forskellige former for markedsføring

Der findes altså mange forskellige fordele ved traditionel markedsføring. Mange mener, at det er en troværdig form for markedsføring, og at du har mulighed for at lave markedsføring, som gør indtryk på folk, og som de husker. Derudover har du mulighed for at markedsføre på mange forskellige måder og derved nå en bred målgruppe. Det gør den traditionelle form for markedsføring rigtig effektiv. Nogle vælger at anvende den traditionelle markedsføring i kombination med online markedsføring. Det kan være en rigtig god ide, da den traditionelle markedsføring skaber stor troværdighed, mens online markedsføring kan gøre det nemt at nå ud til mange mennesker. Tænk gerne over, hvordan den traditionelle markedsføring bedst gavner dig og din virksomhed. Du kan lige så godt komme i gang med at udnytte de mange fordele med det samme.

Skriv en kommentar

Your email address will not be published.