En blog om business og pengesager

Sådan holder du styr på dine timelønnede uden at bruge timer på det

0

Lyder godt? Ja, at holde styr på regnskab, lønafregning og fravær kan være svært. Alle ansatte er forskellige og har forskellige situationer. Derfor kræver det meget af en arbejdsgiver, hvis man selv skal stå for at registrere tilfælde af fravær, overtid eller anden årsag, der påvirker månedslønnen. Men der findes gode muligheder for, hvordan man kan overlade det til sine ansatte, uden det bliver en byrde.

Registrer timer fra mobilen

Med moderne teknologi skulle det også være mærkeligt, hvis der ikke fandtes en Tidsregistrerings app. Selvfølgelig gør der det, og den er netop til for at fratage dig eller den enkelte ansatte for skulle huske tilbage på sine timer og sit fravær. En tidsregistrerings app, gør det muligt at opretholde en simpel Fraværsregistrering, og alt det kræver, er at implementere registreringen som en del af det at møde ind og tage hjem. Det gør det også muligt at registrere ferie eller enkelte, opsparede feriedage og kan på den måde også fungere som en overbliksskabende kalender for den enkelte medarbejder.

Pas på hinanden

Selvfølgelig skal sygdom eller anden årsag til fravær ikke bagatelliseres ned til et klik hjemmefra, hvis det er længere varigt eller alvorligt. Derfor er det vigtigt at gøre sine ansatte opmærksomme på, at man altid står til rådighed, hvis de har brug for at snakke om, hvordan de har det. Dette skal ikke fremlægges som en måde, hvorpå man kontrollere sandfærdigheden af deres udsagn, men som en måde at vise sin sympati og forståelse for den enkeltes situation, og selvfølgelig kun som et tilbud, da det ikke kan kræves af dem. Men det er en måde at sørge for, at ens medarbejdere er ærlige omkring trivsel og helbred, så det ikke tabuiseres på arbejdspladsen. Hvis du implementerer dette, kommer de til dig, hvis de har brug for det.

Skriv en kommentar

Your email address will not be published.