En blog om business og pengesager

Marketing på den lette måde – gør det nemt for dig selv

0

Dette indhold er sponsoreret.

Når man driver en virksomhed, er der altid en million ting, der skal tages stilling til, forbedres og videreformidles. Derfor kan marketing og branding hurtigt ryge nederst i bunken som værende undværligt. Undgå at begå denne kæmpe fejltagelse ved at benytte dig af en marketingkonsulent på abonnement. På den måde skåner du dig selv for denne type arbejde uden at lide under, at din virksomheds kommunikation udadtil halter. 

Den nemme abonnementsløsning

Abonnement kan måske klinge lidt hult i dine ører, som noget man betaler for, men alligevel aldrig bruger – du ved, som dit fitnessabonnement. Men en marketingkonsulent på abonnement er en ganske anden sag. Her bliver der nemlig skræddersyet en løsning til dig, så du ikke behøver bekymre dig om, hvorvidt der nu er kommet indhold på dine sociale medier, eller om din hjemmeside er blevet opdateret – det er der nemlig sørget for. 

Du sparer både tid og penge ved at hyre en specialist via denne løsning. Du får den bedste rådgivning uden at skulle bekymre dig om noget. Den faste månedlige betaling er din garanti for en kvalitetssikret og fast kommunikation udadtil. 

Hvorfor ikke bare ansætte en kommunikationsmedarbejder? 

Dette spørgsmål er nærliggende at stille, når man alligevel skal af med en månedlig ydelse for sin kommunikation. Det positive ved en abonnementsløsning frem for en fastansat medarbejder er, at du ikke behøver at spekulere i de gængse medarbejder ting som ansættelse, kontorplads, arbejdsforhold og lignende. 

Desuden er der den fordel ved et abonnement, at hvis du ikke synes, du får den service, du betaler for, så kan du bare opsige samarbejdet. Det er ikke helt så nemt med en fastansat medarbejder. 

Der er dog også ting, man går på kompromis med, hvis man hyrer en kommunikationskonsulent, som ikke sidder ‘in house’ i jeres virksomhed. Jeres kommunikation kan sagtens opretholdes på afstand, men der vil være aspekter, som du kommer til at gå på kompromis med. Eksempelvis har en ekstern konsulent ikke de samme muligheder for at skabe autentisk indhold til dine platforme, og det er et kompromis, du nøje skal overveje, om du kan gå med til. 

Det kan du forvente af en abonnementsløsning

Som hovedregel kan du forvente, at en konsulent tilbyder en bred vifte af kompetencer, hvorfra du så skal vælge dem ud, du gerne vil have hjælp til. Denne type samarbejde starter typisk ud med en lang samtale, hvor I i fællesskab finder ud af, hvad den bedste løsning er for lige netop dig. 

Derfra er det meget forskelligt, hvordan betalingen ordnes. Nogle har en fast pris, der dækker over alt det, du skal bruge hjælp til hver måned, mens andre arbejder med timesatser for det arbejder, du beder dem udføre for dig. Det er op til dig, hvilken løsninger, du synes, vil fungere bedst.

Skriv en kommentar

Your email address will not be published.