En blog om business og pengesager

Hvordan kan du støtte dine medarbejdere bedst muligt?

0

Dette indhold er sponsoreret.

Som leder skal du ikke udelukkende have virksomhedens sorte tal og fremdrift in mente. Det skal du selvfølgelig også, men du skal samtidig være leder for dine medarbejdere og sikre, at de bliver støttet fagligt, socialt og personligt. Du skal gerne være den person, de kommer til, hvis der er problemer, der kan have betydning for deres arbejde – eller hvis de blot har brug for at snakke.

Gør det nemt for dine medarbejdere at få rørt sig i løbet af dagen

Det kan være hårdt at sidde stille foran en skærm hver dag i mange timer af gangen. En ting, du derfor kan gøre, er at hjælpe dem med at få rørt sig i løbet af dagen. Det kan være, I kan have et mødelokale eller et kontorrum med nogle motionsting, hvor dine medarbejdere kan gå hen og røre sig. Det behøver ikke fylde alverden, men det kunne være frie vægte som kettlebells.

Støt dine medarbejdere bedst muligt under sygdom

Der kan ske mange uforudsete ting i menneskers liv, også i dine medarbejderes. Vær sikker på at skabe et rum, hvor de føler, de kan komme til dig, hvis der er behov for det, eller de har noget svært på hjerte, de bliver nødt til at fortælle. Det kunne for eksempel omhandle sygdom. En af de sygdomme, der er allerværst, og som alligevel rammer mange, er kræft. Forestil dig, hvordan du vil reagere, hvis en medarbejder kom og fortalte, at et familiemedlem eller medarbejderen selv var blevet ramt af kræft. Hvad vil du gøre? En ting, du kan gøre, er at sørge for, at de er okay med at komme tilbage til jobbet. Hvis de har været i strålebehandling og har mistet håret, kan det være, du kan give noget inspiration til hovedbeklædning til kvinder. Det kan være en god måde at støtte op på.

Du skal være en god lytter

Dette punkt går lidt i tråd med det andet. Uanset hvor du er i virksomhedens hierarki, skal du være god til at lytte til dine kollegaer, men især når du er leder, er det vigtigt, at du lytter til dine medarbejdere. Nogle ledere har tendens til at tale mere, end de lytter, men det er ikke vejen frem. God kommunikation og gode lytteevner er vigtigt. På den måde finder du bedst ud af, hvad der sker i din organisation.

Skriv en kommentar

Your email address will not be published.