Gode råd til e-commerce webshop
Dette indhold er sponsoreret
Vi kan snart ikke komme udenom det længere. Online shopping og e-handel generelt er blevet et af de mest foretrukne måder at handle på. Rene online butikker har kunnet mærke dette under corona, og fysiske butikker der ikke tidligere havde satset på det online har kunnet mærke, at det er noget man er nødt til at have styr på. Man skal altså have styr på ens udvikling af webshop. Det er vigtigt, at man har en moderne og professionelt udført e-commerce webshop, hvis man gerne vil opnå en høj konverteringsrate. Konverteringsrate er et tal, som fortæller for eksempel, hvis 100 personer har besøgt din hjemmeside, er fem blevet faktiske kunder. Den vil man selvfølgelig gerne have så høj som muligt. Problemet er bare, at man ikke altid ved, hvad en “moderne og professionel udført e-commerce webshop” er, og derfor vil vi komme med nogle gode råd, til hvordan man optimere, samt fortælle dig, hvorfor det er vigtigt.
Tænk på hjemmesiden som butikkens facade
Tænk på forsiden af din hjemmeside som din “butiksfacade”. Forestil dig, at du har fysiske lokaler. Der vil du selvfølgelig gerne have, at facaden ser ordentligt og rent ud. Det tiltrækker folk, og de går ikke ind i noget, som de synes ser uprofessionelt ud. Sørg derfor at forsiden ser godt ud. Det indebærer at have et lækkert design, som gør det overskueligt at finde rundt på hjemmesiden. Man gider heller ikke gå rundt i en fysisk butik, hvor det er umuligt at finde rundt, og alting ligger fuldstændig rodet.
Hav rigeligt med information
Sørg for at have nok information på hjemmesiden. Det kan være om jeres virksomheder, om produkterne og meget meget mere. Du skal huske, at når det udelukkende er online, kan man ikke spørge en ekspedient, som man kan i en fysisk butik. Giv derfor de potentielle kunder en hjælpende hånd ved at have nok information. Det vil fjerne noget af den tvivl, der kan forbindes med at handle online.
Hvis muligt – hav online kundeservice
Hvis i har ressource til det, vil det være en kæmpe hjælp af have en chat funktion. Det kan hjælpe på den sidste tvivl der måtte være for kundes, hvis de ikke synes at informationen er tilstrækkelig.
Vi håber, at du kan bruge denne lille artikel. Vi håber, at den har gjort dig klogere på, hvorfor det er vigtigt at have styr på ens e-commerce for at opnå en høj konverteringsrate.