Det siger vel næsten sig selv: Der findes simpelthen ikke noget værre end langsomt og ustabilt internet. Og det gælder både derhjemme og på arbejdspladsen. Vi lever efterhånden i en digital virkelighed, og mere end nogensinde før er vi afhængige af internettet.
Det giver os nemlig adgang til en række tjenester som Facebook, Instagram, LinkedIn og andre sociale medier, e-mail, offentlige institutioner, streaming-tjenester og generelt en masse hjemmesider, som vi både benytter os af i privat- og arbejdsøjemed.
Hvis internettet pludseligt sætter ud, er langsomt eller ustabilt på arbejdspladser, oplever vi, at vi bliver handlingslammede og ofte ikke kan udføre vores opgaver til tiden eller som planlagt. Af den grund er det altså nødvendigt med et både stabilt og godt internet på din arbejdsplads.
Disse spørgsmål bør du stille dig selv, inden du vælger en internetløsning
Junglen af internetudbydere er stor, og det kan indimellem være svært at finde rundt i, hvordan de helt præcist adskiller sig fra hinanden. Derfor er det en god idé at sætte sig ned og besvare en række praktiske spørgsmål i forhold til internet på din arbejdsplads, før du kaster dig ud i at investere i en ny udbyder.
Det ville jo være ærgerligt at skifte til en billigere udbyder, hvis du så bare ender med samme eller langsommere hastighed. Det eneste, du får ud af dette, er frustrerede medarbejder og lavere effektivitet.
Først og fremmest skal du tænke over, hvor mange computere der i gennemsnit skal være på nettet ad gangen. Der er nemlig stor forskel på, om alle på arbejdspladsen benytter sig af internettet på én gang, eller hvorvidt der blot er tale om nogle få medarbejdere.
Dernæst skal du nøje overveje, hvad dine medarbejdere bruger internettet til. Er der nogle af deres programmer, som kræver internetadgang, og er der ligeledes tale om en internetadgang, der kræver høj hastighed.
Sidst, men ikke mindst, er det vigtigt at undersøge, hvor ofte dine medarbejdere er på internettet. Der er f.eks. forskel på, om dine medarbejdere er på få gange om dagen, men til gengæld har brug for et internet med høj hastighed, eller hvorvidt dine medarbejdere bruger det størstedelen af dagen, men derimod ikke benytter det til andet end simpel research og kundekontakt (e-mail og sociale medier).
Stabilt og godt internet øger effektiviteten
Vi har allerede beskrevet det kort, men der hersker ingen tvivl om, at både hurtigt og stabilt internet øger effektiviteten på arbejdspladsen. Dine medarbejdere skal ikke længere døje med spildtid i form af ventetid, uanfægtet om de sender en mail, venter på at en hjemmeside loader eller et program svarer.
Når du har fundet ud af, hvad jeres behov og krav til internet er, kan du hos Musimi.dk læse mere om forskellige internetudbydere, sammenligne priser, hastighed, kundetilfredshed og lignende og ikke mindst se, hvad forskellige hastigheder helt præcist dækker over og gennemgå en hurtig og overskuelig FAQ, inden du investerer i nyt internet.