En blog om business og pengesager

Tre tips til mere effektive møder

0

Har du nogensinde siddet til et møde og tænkt, at mødet kører i cirkler? Så er du ikke den eneste. Mange virksomheder får det det nødvendige udbytte ud af måler i forhold til den tid, som de bruger på den. Læs hvordan I undgår det problem lige her.

Holder I for mange møder?

Mange virksomheder døjer med for mange møder, hvad enten der er tale om fysiske møder eller webinar til virksomheder. Det kan være frustrerende for ansatte, som føler sig pressede over den tid som går tabt til møder, som ellers kunne være brugt til bedre ting. I skal ikke stoppe med have møder, da de også er vigtige for at organisere arbejdet imellem de ansatte. Så hvordan gør I jeres møder mere effektive og tidsbesparende?

Før mødet

Før mødet går i gang, skal de relevante folk inviteres. Her bør man spørge sig selv om, hvorvidt visse folk har gavn af at deltage i mødet, om de kan bidrage med noget eller om det egentlig er bedst for alle parter, at de laver noget andet. Derudover skal der lægges en klar plan for mødet, så alle er klar over, hvad formålet er. Send gerne læsestof ud inden, så I ikke skal sidde ved mødet og opsummere.

Under mødet

Under mødet er det vigtigt med en ordstyrer, som kan holde fast i dagsordenen. På kan måde undgår I spildtid med irrelevante emner. Udover dette, er det selvfølgelig vigtig at holde en god og positiv stemning under mødet.

Efter mødet

Når mødet er slut, kan man hurtigt opsummere mødet med et referat. Det giver alle et klart billede af de nuværende problemstillinger og de nødvendige tiltag. Derudover kan alle få et overblik over deres egne ansvarsområder samt fordelingen af ansvar og opgaver hos deres kollegaer. På den måde kan jeres møder blive kortere, færre og mere effektive.

Skriv en kommentar

Your email address will not be published.